Norsk Bioenergiforening (Nobio) jobber for å fremme økt bærekraftig utnyttelse av bioenergi i Norge. Nobio er interesseforeningen for norsk bioenerginæring og tilbyr medlemskap til bedrifter, organisasjoner, offentlige enheter og enkeltpersoner.
Virksomheter innen norsk bioenergi- og fjernvarmebransje vil møte på krav i fornybardirektivet (RED). Regelverket omfatter fast biomasse fra skog og andre kilder og handler om å dokumentere etterlevelse av bærekrafts- og utslippsreduksjonskriterier.
Skal Norge lykkes med omstillingen, må vi bli flinkere til å bruke ressursene vi allerede har. Det var ett av Nobio sine budskap i møte med Omstillingskommisjonen
Norsk Bioenergiforening avholdt årsmøte 12. mai der blant annet nytt styre ble valgt.
Regjeringa sitt reviderte nasjonalbudsjett for 2026 gir få positive signal til bioenergi- og fjernvarmebransjen.