Norsk Bioenergiforening (Nobio) jobber for å fremme økt bærekraftig utnyttelse av bioenergi i Norge. Nobio er interesseforeningen for norsk bioenerginæring og tilbyr medlemskap til bedrifter, organisasjoner, offentlige enheter og enkeltpersoner.
Skal Norge lykkes med omstillingen, må vi bli flinkere til å bruke ressursene vi allerede har. Det var ett av Nobio sine budskap i møte med Omstillingskommisjonen
Norsk Bioenergiforening avholdt årsmøte 12. mai der blant annet nytt styre ble valgt.
Regjeringa sitt reviderte nasjonalbudsjett for 2026 gir få positive signal til bioenergi- og fjernvarmebransjen.
Norsk Bioenergiforening inviterer igjen til driftsseminar – denne gangen på Sundvolden Hotel 21.–22. september. Seminaret samler driftspersonell, energiselskaper, leverandører og andre aktører i bioenergibransjen til to dager med faglig påfyll, erfaringsutveksling og nettverksbygging.